نوشته شده توسط : breketid

'شهرام خرازی‌ها' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: قاب كوچك تلویزیون بویژه در ایام خاص، جای خودنمایی سیاه مشق های سریال سازان آماتور نیست.

وی با بیان آنكه سریال‌های ماه رمضان امسال تلویزیون از داستان جذابی بهره نمی‌برند، گفت: برای نمونه 'راز پنهان' یك سوژه تكراری یعنی فراموشی خاطرات را دستمایه خود قرار داده است كه آثار متعددی با این موضوع در سینما و تلویزیون ایران و دیگر كشورها ساخته شده است.

وی با بیان آنكه موضوع فراموشی یكی از سوژه های مورد علاقه فیلمسازان هنری است، ادامه داد: هرچند مضمون این سوژه جذاب است اما 'فلورا سام' كارگردان 'راز پنهان' در اثر خود نتوانسته نگاهی نو و پرداختی متفاوت از موضوع داشته باشد.

این نویسنده منتقد سینما و تلویزیون خاطر نشان كرد: آنچه به عنوان فراموشی در این سریال ارایه شده با واقعیت‌های پزشكی همخوانی ندارد و بهتر بود فیلمنامه نویس با یك پزشك پیش از نگارش مشورت می‌كرد و اگر هم چنین كاری صورت گرفته پس چرا نام مشاور در تیتراژ سریال ذكر نشده است.

خرازی‌ها تاكید كرد: شخصیت های سریال هیچكدام شخصیت پردازی نشده‌اند و تابع كلیشه‌ها هستند و در دو دسته خوب و بد تقسیم‌بندی می‌شوند و بیشتر آنها بین تیپ و كاریكاتور قرار دارند و شخصیت محسوب نمی شوند.

وی گفت: سوژه در ابتدای داستان لو رفته و می‌شود پایان داستان را حدس زد و به همین خاطر است كه بیننده انگیزه جدی برای تعقیب سریال ندارد.

وی، استفاده بیش از اندازه از موسیقی را ضعف دیگر این سریال دانست و گفت: مشخص است كه كارگردان برای جبران كمبود جذابیت‌های دراماتیك قصه، سعی كرده است حفره‌های احساسی فیلمنامه را با حجم زیاد موسیقی پر كند.

این منتقد سینما و تلویزیون افزود: موسیقی در سریال 'راز پنهان' همان كاركرد موسیقی فیلم های ملودرام اشك انگیز هندی را دارد.

خرازی ها افزود: این همه تاكید بر موسیقی نشان می‌دهد كه آدم‌های قصه فاقد شخصیت پردازی مناسب هستند و نویسنده و كارگردان با استفاده از موسیقی قصد داشته خلاء هویتی شخصیت ها را را پر كند.

وی با بیان آنكه هیچ كدام از هنرپیشگان از بازی های معمول خود فراتر نرفته‌اند، گفت: 'پروانه معصومی' بد و بی‌احساس بازی می‌كند و 'داریوش ارجمند' نیز پس از سریال 'ستایش' كه در نقش یك پدر مقتدر ظاهر شده بود، اینك در نقش یك پدر منفعل بسیار ضعیف عمل می‌كند و به انتظار و توقع بیننده ایرانی پاسخ مناسب نمی دهد ضمن آنكه گریم انتخاب شده برای این بازیگر بسیار ضعیف است.

وی گفت: ترانه تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال نیز ارتباط مضمونی محكمی با متن داستانی سریال ندارد و به نظر می رسد سام با كارگذاشتن موسیقی روی هر دو تیتراژ، فقط قصد شلوغ كاری و شكوهمند جلوه دادن سریال خود را داشته است.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: